Главная > Як функціонує залізничне сполучення

Як функціонує залізничне сполучення

06.04.2022

Залізниця є одним із найпопулярніших видів транспорту. Чим більша відстань між початковою та кінцевою точкою проходження вантажів, тим більше причин вибрати залізничний транспорт для їх перевезення та придбати залізничні квитки на потяг, який вам потрібен. Переваги залізничного транспортування:

  • регулярність та надійність;
  • велика провізна можливість;
  • відсутність залежності від погоди;
  • низька ціна;
  • простота навантаження-розвантаження.

Будучи багатогалузевим господарством, залізниця має складний пристрій із великою кількістю вузлів. Споруди та пристрої залізниць включають шляхове господарство, водовідвідні споруди, пристрої електропостачання, зв’язку, ремонту та інші.

Залізнична колія та колійне господарство

Залізнична колія — ​​це інженерна споруда, здатна пропускати поїзди з певною швидкістю. Воно включає рейки, шпали, їх з’єднання, а також земляне полотно, труби і тунелі. Справний стан колії не повинен залежати від погодних умов та навантажень. Щоб забезпечити безпеку руху, шлях регулярно та ретельно перевіряють, забезпечуючи своєчасне виявлення неполадок за допомогою дефектоскопних пристроїв.

Шляхове господарство — це комплекс підприємств, механізмів та машин, який забезпечує роботу залізничної колії та її належний ремонт. Вимоги до шляхів пред’являються дедалі вищі, отже, і заходи щодо утримання колійного господарства повинні постійно вдосконалюватися і ставати ефективнішим.

Пристрої водовідведення на залізниці

Перезволоження ґрунту здатне зіпсувати залізничне полотно, порушивши його цілісність і зменшивши опір зсуву. Щоб захистити його від розмиття підземними та поверхневими водами, проектують спеціальні водовідвідні пристрої та споруди на залізниці, які допомагають унеможливити застою вологи.

Водовідведення можуть бути поперечними та поздовжніми і являти собою:

  • водовідвідні канави;
  • водовідвідні лотки.

Трапецеподібні за формою канави проектуються укріпленими, їх легко ремонтувати та утримувати. Прямокутні, напівкруглі або трикутні лотки створюють у разі підвищеної нестійкості ґрунту та у разі великої глибини канав.

Види водовідвідних лотків:

  • кам’яні;
  • бетонні;
  • залізобетонні.

Канави та лотки можуть бути додатково оснащені пристроями перепаду та швидкоплину. Перші є ряд послідовних уступів, що дозволяють досягти значно зниження рівня води, а другі справляються з тим самим завданням завдяки великому поздовжньому ухилу. Водоподібні колодязі допомагають приборкати потік і проектуються на кінці перепадів та швидкоплинів. Пристрій залізниці також включає системи дренажу, штольні і дренажні галереї, що дозволяють уникнути накопичення води під землею — їх встановлюють в водонасичених грунтах.

Відведення води на станціях є важливим елементом водовідвідних залізничних споруд. Тут йдеться про забезпечення надійності не лише полотна, а й усіх станційних механізмів.